Moje domovská stránka : www.kuknamys.cz -     Letecký simulátor L-159A Alca     Sbírka modelů 1:48     Astronomický dalekohled     Fotografie domácích mazlíčků     A další nesmysly :-)    


Bezděz Buková hora Hazemburk Javorník Jesenicko Ještědka Klínovec Kopanina Krkonoše LKMELN LKPC LKSN Nelahozeves Ralsko Říp Sila Sloup
Ústecko VFR Zelená hora

Flight Zone Czech


Přidáno leden 2015 - Objekty tvořené z formátu Sketch Up

Na této stránce najdete popis scenérie České republiky pro Microsoft Flight Simulator FS2004, jehož verze je také často označována jako FS9. Komunita příznivců tohoto simulátoru je sdružená okolo webové stránky www.flightsim.cz. To co zde bude popisováno je scenérie sestavovaná pro můj simulátor za pomoci doplňků především z této stránky. Proto je u každé scenérie uveden autor a místo, ze kterého lze scenérii stáhnout. I když bych s radostí dal celý takto sestavený komplet veřejně ke stažení, nelze tak učinit z hlediska jednotlivých autorských práv, které by takové počínání rozhodně nepovolily. Pokud by jste však měli nějaký zásadní a vážný problém při sestavování této scenérie obraťte se na mě soukromou zprávou na nick kuknamys na stránce www.flightsim.cz. Tiše doufám, že pokud simulátorovému kolegovi, který si neví rady případně pomohu i formou poskytnutí celé scenérie z mého disku, bude toto počínání ostatními váženými "simptáky" laskavě tolerováno.

Následuje popis základní instalace programu FS9 a výpis scenérií, které používám. Mějte prosím na paměti že následující instalace obzvláště při nesprávném použití může mít fatální následky pro běh vaší již nainstalované FS9. Proto vše prosím zkoušejte opatrně a mějte na paměti, že vše podnikáte na svoje vlastní nebezpečí. I když jsem tuto instalaci provedl na mnoha PC se zdárným výsledkem, nemohu toto v žádném případě zaručit i u vás doma. Proto opatrně, pomalu, přemýšlejte u toho a pokud možno zálohujte, zálohujte a znovu zálohujte.

A abych vám ještě více zamotal šišky musím nyní konstatovat že dále popsaná instalace české scenérie pro FS9 není pro každého ideální a není to ani jediný způsob jak lze toto řešit. FS9 je totiž díky svému systému podobná stavebnici Lega, kde z jednotlivých dostupných kostek si postavíte takový domeček, jaký se vám zrovna líbí. Takže já u své scenérie netoleruji výrazný pokles frameratu a vyhlásil jsem nulovou toleranci zasekávání hlavně v zatáčkách, kdy simulátor načítá komplexnější scenérie. To se týká oblasti letiště Vodochody. U vzdálenějších letišť jsem z této zásady místy i slevil a nainstaloval jsem zde novější scenérie které občas počítač znatelně zatíží (například Čáslav a další vojenská letiště). Scenérie je tak do značné míry graficky velmi primitivní a je určená pro nízko a rychle letící podzvukovou stíhačku. Pokud se smíříte s faktem, že vám poklesne framerate a sem tam sebou simulátor škubne, nakombinujete si vlastními silami a pokusy scenerii určitě graficky výrazně lepší, než je tato. Také aplikace ortofotomapy není jediným možným řešením vzhledu zemského povrchu. Na péráku se lze dočíst, že naprosto špičkové textury ORBX pro FSX lze aplikovat i do této nižší verze FS9. Sám jsem je měl možnost vidět v běhu a přiznávám že jsou úžasné. Ale dal jsem osobně přednost před grafickými orgiemi často velmi rozmazané textuře ortofotomapy protože na místě kde má být vesnice zkrátka vždy naleznu i při pomalém načítání textur alespoň náznak skvrny vesnice přesně na místě kde má být. Což ORBX textury bohužel nesplní, ale zvažte zda pro vás nejsou naopak tím nejlepším řešením.

A zmíním ještě poslední dva významné faktory které ulehčují této scenérii běh a přidávají jí plusové body. Protože nepoužívám přístrojovou desku v obrazovce hlavního okna FS9 dochází k odlehčení běhu programu. Toto řešení si každý může udělat i doma za cenu přidání druhého dnes již velmi levného a zastaralého PC. Více o tomto naleznete opět zde na stránkách. No a druhým faktorem umožňující bezproblémový běh této scenérie je skutečnost, že jako virtuální pilot na svém simulátoru musím během letu pozorovat buď svého vedoucího se kterým letím ve dvojici nebo cíl, na který právě útočím. A část pozornosti odvádí také nutnost sledovat trvale HUD a občas i MFD na přístrojové desce. Díky tomu často ani nevnímám že textury FS9 jsou rozmazané, což na domácím počítači zvláště u malého systémově jednoduchého letadla, kdy často 100% pozornosti věnuji jednomu monitoru je zkrátka neakceptovatelné. Takže znovu konstatuji že toto je opravdu velice specifická kombinace scenérie pro FS9. A tak má tento popis hlavně za cíl ukázat, jaké jsou vlastně možnosti tohoto programu. Na tomto mém příkladu najdete nainstalované vojenské letiště. Ale pokud létáte v simulátoru dopravní letadla či naopak malé aeroklubové stroje tak si doinstalujete letiště ze stránky www.flighsim.cz či flightsimulator.cz určitě dle vlastního uvážení. A že jde vlastně o relativně jednoduchou stavebnici. Se kterou si do značné míry můžete dělat právě to, co vás zrovna napadne. A pokud jste dostatečně šílení máte možnost si ji "vytůnit" do úplně jiné a domnívám se i daleko lepší podoby :-)

Základní instalace FS9 - je nutné mít naistalovaný program Microsoft Flight Simulator FS2004, známý také pod jménem FS9. Je vhodné zvolit instalační metodu "Custom Install" a nenainstalovat simulátor do instalačním programem navrženého adresáře "C:\Program Files\Microsoft Games\Flight Simulator 9". Zvolte například jednoduchý adresář C:\FS9. Pokud totiž budete potřebovat souborovým manažerem upravovat časem dodatečně nainstalované prvky například scenérie či letadla, dostanete se do cílového adresáře daleko rychleji. Zvolte kompletní instalaci protože na většině běžných počítačů by neměl být problém s místem na disku.

Instalace patche 9.1 - po naistalování letového simulátoru proveďte update patchem FS91UPD.EXE. Protože tento patch výrazně navýší rychlost zobrazování resp. FPS je jeho instalace naprosto nezbytná ! Tento patch naleznete zde: FS91UPD.EXE .

Odstranění nutnosti vloženého CD při spouštění FS9 - při spuštění originální verze FS9 musí být vloženo instalační CD. Zde je spouštěcí program fs9.exe , kterým nahradíte originální soubor. Pokud s tímto programem přepíšete originální soubor, který je naistalovaný v PC, není již nutné při dalších spouštěních mít vložené instalační CD.

Odstranění některých hlášení programu FS9 - pokud se podíváte do adresáře _Install najdete zde soubor NOBRAKES.ZIP . Přepsáním originálního modulu language.dll můžete dosáhnout odstranění některých výpisů na obrazovku FS9 např. PARKING BRAKES.

Ověření instalace spuštěním FS9 - nyní si v simulátoru najděte letiště LKVO - Vodochody, nastoupejte třeba pomocí fukce SLEW do výšky 2000 stop a "couvněte" v režimu SLEW o kousek zpět. Měli by jste vidět letiště LKVO tak jak je zobrazené v základní scenérii programu FS9.

Výšková data pro FS9

Autor Vláďa Stoje, ke stažení na www.flightsim.cz

V souboru cr_srtm.zip najdete výšková data pro českou republiku získané při misích amerického raketoplánu. Po instalaci tohoto balíku získáte daleko přesnější výškovou scenérii oproti základní verzi FS9. Obrázek je publikovaný z Vláďova instalačního souboru. Není zde samozřejmě ještě aplikovaná ortofototextura, proto zde mají kopce pouze základní tmavě zelenou barvu.

Sezónní ortofototextura 6in1 České republiky

Autor fototextur Jaroslav Šubert - OKJAR

Link na stránky pro stažení : http://uloz.to/xvJ1pQtg/vfr-cr-fs9-f-2014-6-in-1-party-01-23-txt

Prvním a nutným základem a zároveň posledním impulsem, který mě konečně postrčil k sestavení této stránky je vydání ortofotografické scenérie 6in1 autora vystupujícíh na www.flightsim.cz pod nickem OKJAR. Sestavil nádhernou mapu české republiky včetně sezónních a nočních textur. . . . a další popis bude následovat až bude zde možnost uvést že je to venku :-) . . . . . Nezapomeňte prosím, že zde uvedené obrázky nemají rozmazané textury. K tomu často dochází během letu a platí obecně pravidlo - čím vyšší rychlost letu tím pomaleji se textury načítají a tím více jsou rozmazané. Podle diskuzí na péráku lze usoudit, že nikdo nemá takový počítač, který by toto více či méně bohužel nedělal. Pokud by někdo ale takovou sestavu vlastnil budu rád, kdyby mě o tom dal vědět. Rovněž pro úplnost musím zmínit, že tyto textury v některých místech a ročních obdobích mají nenavazující barevně odlišné hranice. To je podle vyjádření OKJAR dáno změnou dat během zpracování textur a bohužel toto nelze obejít. I přes tuto nepříjemnost se jedná o velmi hodnotné dílo. A například v zimním období se rozdíl v barevném pojetí textur téměř smazává a lze létat bez jakkéhokoliv omezení. Následující obrázek ukazuje rozdělení jednotlivých partů a je publikovaný z instalačního souboru. Já osobně jsem si veškerá data sesypal do jednoho adresáře.

Letní ortofototextura F-Su-d České republiky

Autor fototextur Jaroslav Šubert - OKJAR

Link na stránky pro stažení : http://uloz.to/xnYoWAcy/vfr-cr-fs9-2014-f-su-d-party-01-23-txt

Pokud by jste nechtěli používat u fototextury všechna čtyři roční období, připravil pro vás Jaroslav Šubert i daleko menší balík textur pouze pro letní období. Pokud používáte textury z roku 2009 od Czech VFR Teamu a jste s nimi spokojeni tak věřte, že i vám se vyplatí zamyslet se nad tím, zda nepřejít na nové textury. Mají totiž daleko jasnější barvy a jsou ostřejší i když na první pohled rozdíl není až tak znatelný. Samozřejmě ti z vás, kteří již mají ve starých texturách zapracované vodní plochy budou stát před těžkým dilematem. Protože přechodem na nové textury o vodní plochy samozřejmě bohužel přijdou. I já jsem byl zpočátku přesvědčen že zůstanu u starých textur z roku 2009, ale je pravděpodobné že se pokusím přejít na textury 6in1. Výhody všech čtyř ročních období a nočních textur zdá se u mě definitivně převážily. A holt asi časem začnu dělat vodu znovu od začátku. Pokrok se zkrátka zastavit nedá :-)

Instalace scenérie - toto je text, který poskytl OKJAR a souhrn odpovědí na některé dotazy, který si zde dovoluji uveřejnit.

V této scenérii se jedná pouze o letní denní orto textury pro FS 2004. Textury jsou rozděleny do oblastí resp. jednotlivých partů podle dříve publikovaného orta a vodních ploch 2012, jehož jsem autorem. Instalace je klasická, jako u každé jiné scenérie. V podstatě existují dvě základní možnosti :

- budete instalovat každý part zvlášť (tzn. tu část scenérie kterou si stáhnete v zip souboru a extrahujete do FS9/Addon Scenery/ ) Takže vznikne 23 jednotlivých adresářů, které budete všechny registrovat v programu FS2004 resp. FS9. Tato metoda může být výhodná pro toho, kdo si chce naistalovat pouze jeden či několik partů (částí scenérie). Důvodem může být to, že uživatel létá pouze na jednom vybraném letišti. Případně pokud nevlastníte dostatečně výkonný počítač může být instalace pouze jednoho či několika málo vybraných čtverců ortofotomapy jediným způsobem, jak si bez větších problémů zalétat.

- můžete také založit jeden adresář FS9/Addon Scenery/VFR CR FS9 2014 F 6 in 1 ( nebo VFR CR FS9 2014 F-Su-d, toto podle typu orta ) a zde do adresářů Scenery a Texture nakopírovat obsah všech 23 stažených zip souborů ( Scenery a Texture ). Pokud při kompletaci narazíte na hlášku přepsat či nahradit, tak bez obav zvolte přepsání. Tak vytvoříte jedinou scenérii ČR . Kromě toho, že takto vzniklou jedinou scenérii bude potřeba opět jen jednou registrovat, tak do této jediné složky VFR CR/Texture můžete nakopírovat všechny soubory autogenu ( *.AGN ). Je to v podstatě také jediná možnost jak zaručit, že veškerý dostupný autogen bude v příslušných oblastech správně zobrazen. Tento způsob je samozřejmě náročný jak dobou stahování instalačních souborů, je zapotřebí hodně volného místa na disku a počítač musí být dostatečně výkonný aby doba načítání scenérie nebyla neúměrně dlouhá a vše fungovalo dostatečně "svižně".

Po této instalaci resp. nakopírování souborů do vaší FS 2004 resp. FS9 spustíte simulátor a z menu vyberete Settings/Scenery Library - zvolíte Add area. Zobrazí se vám dialog, vyberete adresář Addon Scenery a v něm vyberete podle zvoleného způsobu instalace buď všechny jednotlivé party (23), nebo pouze jeden adresář VFR CR 2014. Potvrdíte OK a máte téměř hotovo. Nyní ukončete program FS2004, znovu ho spusťte a můžete letět. ( pozn. : někdy se může stát, že zvolené nastavení odmítá program zapsat a je nutné ručně editovat soubor scenery.cfg, do kterého se toto nastavení zapisuje. Pro zkušenejší uživatele je často přehlednější a rychlejší editovat přímo tento soubor)

Poznámky :

Složka full bgl scenery obsahuje 23 bgl a lze je vyměnit za original bgl v partech podle označení u orta F-Su-d 2014

Složka alt bgl scenery obsahuje 38 bgl a lze je též vyměnit za originál bgl v partech podle označení u orta F-Su-d 2014

Tyto přidané nahradní bgl nikdy nekombinujte a používejte pouze jednotlivou sadu

Na případné dotazy odpovím zde : http://www.vacc-cz.org/ ok-jar http://www.flightsim.cz/ okjar

Orta je vhodné umístit vždy nad CR letiště, tzn. příslušné orto má pořadí např 003 a letiště 456

Na případné dotazy odpovím zde : http://www.vacc-cz.org/ ok-jar http://www.flightsim.cz/ okjar

Autogen

Autorský kolektiv ze stránky http://vfrautogen.wz.cz/ , data generované z OSM autor CSA027 ze stránky flightsim.cz, něco doplnil či upravil i kuknamys

Simulátor FS9 umožňuje k ortofototexturám přiřadit jednoduché domečky a stromy. Jedná se o po technické stránce o naprosto primitivní úkon, který je však velice náročný na čas vzhledem k množství dat. A tak je pouze malá část doplněna autogenem, který scenérii při letech obzvláště v malé výšce výrazně oživí. Toto dílo je kolektivní¨prací mnoha autorů. kde lze jen těžko rozlišit co kdo přesně udělal. A tak není v mých silách určit přesné autorství u jednotlivých desetitisíců souborů, které se ve volném čase snažím ještě doplňovat a upravovat tam, kde autogen ještě není zadán.

Kompletní autogen stáhnete zde: Install/AGN_FS2004_KOMPLET.zip .

Extended pack Flight Zone Vodochody

Autor: kuknamys

Pokud se podíváte na stránky uvedené na konci tohoto odstavce najdete link na scenérii speciálně tvořenou na ortofotomapu starší verze 2009. Pokud tedy nainstalujete novější verzi ortofota verze 2014 od OKJARa vynecháte instalaci BASE packu této scenérie. A rovnou nainstalujete pouze EXTENDED PACK. Ve scenérie najdete letiště LKVO, část Kralup a Prahy a pár komínů této oblasti a severních Čech. Další informace najdete zde :

Stránkam věnované této scenérii je zde: http://kuknamys.cz/FlightZoneVodochody/FlightZoneVodochody.htm .

Seznam scenérií

Dále budu postupovat podle jednotlivých vytvořených scenérií a letišť. V okolí scenérií funguje, pokud není uvedeno jinak i plně ortofotomapa 6in1. U letišť zcela nesedí vlastní scenérie a ortofotomapa. To lze odladit pokud tvůrce scenérie dodal opravu případně editací jednotlivých BMP souborů. Někde jsou tyto odchylky výrazné, ale je bohužel zcela nad mé síly toto hromadně opravovat. U jednotlivé scenérie vždy najdete soubor dvou sérií obrázků. Ze kterého si můžete utvořit představu, jak je scenérie v FS9 českou komunitou vývojářů ztvárněna. Domnívám se, že ve vývoji scenérií patří naši tvůrci ke světové frewarové špičce a všem mnohokrát děkuji za to, co pro nás všechno vytvořili. Jako malé poděkování za jejich práci se snažím touto formou dát ve všeobecnou známost co vše bylo vytvořeno. A rovněž tu a tam když zbyde volná chvilka se snažím i něco malého k tomuto kolektivnímu dílu osobně přidat.

LKCS - letiště České Budějovice

LKCS_2009.zip, Březen 2009, FS2004, Michal Krechowski ( krechi@seznam.cz ),Peter Priskin ( priskac@azet.sk ) , ke stažení na www.flightsim.cz

Autor fototextur okolí letiště Jaroslav Šubert - OKJAR

LKCS České Budějovice - jarní textury LKCS České Budějovice - letní textury LKCS České Budějovice - podzimní textury LKCS České Budějovice - zima textury LKCS České Budějovice - noční textury

LKCS České Budějovice - jarní textury LKCS České Budějovice - letní textury LKCS České Budějovice - podzimní textury LKCS České Budějovice - zima textury LKCS České Budějovice - noční textury

LKCV - letiště Čáslav

Autoři LKCV_2013.zip pro FS2004, Září 2013, Michal Krechowski ( krechi@seznam.cz ), Peter Priskin ( priskac@azet.sk ), Martin Všetíček ( martinvseticek@seznam.cz )

Autor fototextur okolí letiště Jaroslav Šubert - OKJAR

LKCV - letiště Čáslav - jarní textury LKCV - letiště Čáslav - letní textury LKCV - letiště Čáslav - podzimní textury LKCV - letiště Čáslav - zima textury LKCV - letiště Čáslav - noční textury

LKCV - letiště Čáslav - jarní textury LKCV - letiště Čáslav - letní textury LKCV - letiště Čáslav - podzimní textury LKCV - letiště Čáslav - zima textury LKCV - letiště Čáslav - noční textury

LKHK - letiště Hradec Králové

Autoři LKHK_2013.zip pro FS2004 Září 2013, Michal Krechowski ( krechi@seznam.cz ), Martin Všetíček ( martinvseticek@seznam.cz ), Peter Priskin ( priskac@azet.sk ), Miroslav Linduška ( mlinduska@atlas.cz ), ke stažení na www.flightsim.cz

Autor fototextur okolí letiště Jaroslav Šubert - OKJAR

LKHK - letiště Hradec Králové - jarní textury LKHK - letiště Hradec Králové - letní textury LKHK - letiště Hradec Králové - podzimní textury LKHK - letiště Hradec Králové - zima textury LKHK - letiště Hradec Králové - noční textury

LKHK - letiště Hradec Králové - jarní textury LKHK - letiště Hradec Králové - letní textury LKHK - letiště Hradec Králové - podzimní textury LKHK - letiště Hradec Králové - zima textury LKHK - letiště Hradec Králové - noční textury

LKLN - letiště Plzeň Líně

Autoři : LKLN_2013.zip pro FS2004 Září 2013, Michal Krechowski ( krechi@seznam.cz ), Martin Všetíček ( martinvseticek@seznam.cz ), Miroslav Linduška ( mlinduska@atlas.cz ), ke stažení na www.flightsim.cz

Autor fototextur okolí letiště Jaroslav Šubert - OKJAR

LKLN - letiště Plzeň Líně - jarní textury LKLN - letiště Plzeň Líně - letní textury LKLN - letiště Plzeň Líně - podzimní textury LKLN - letiště Plzeň Líně - zima textury LKLN - letiště Plzeň Líně - noční textury

LKLN - letiště Plzeň Líně - jarní textury LKLN - letiště Plzeň Líně - letní textury LKLN - letiště Plzeň Líně - podzimní textury LKLN - letiště Plzeň Líně - zima textury LKLN - letiště Plzeň Líně - noční textury

LKMH - letiště Mnichovo Hradiště

Autoři : LKMH_2013.zip pro FSX SP2 Září 2013 Michal Krechowski ( krechi@seznam.cz ), Martin Všetíček ( martinvseticek@seznam.cz ), ke stažení na www.flightsim.cz

Autor fototextur okolí letiště Jaroslav Šubert - OKJAR. V blízkosti letiště je barevný zlom fototextur !

LKMH - letiště Mnichovo Hradiště - jarní textury LKMH - letiště Mnichovo Hradiště - letní textury LKMH - letiště Mnichovo Hradiště - podzimní textury LKMH - letiště Mnichovo Hradiště - zima textury LKMH - letiště Mnichovo Hradiště - noční textury

LKMH - letiště Mnichovo Hradiště - jarní textury LKMH - letiště Mnichovo Hradiště - letní textury LKMH - letiště Mnichovo Hradiště - podzimní textury LKMH - letiště Mnichovo Hradiště - zima textury LKMH - letiště Mnichovo Hradiště - noční textury

LKNA - letiště Náměšť

Autoři LKNA_2013.zip pro FS2004, Září 2013, Michal Krechowski ( krechi@seznam.cz ), Peter Priskin ( priskac@azet.sk ), Martin Všetíček ( martinvseticek@seznam.cz ), ke stažení na www.flightsim.cz

Autor fototextur okolí letiště Jaroslav Šubert - OKJAR. V blízkosti letiště je barevný zlom fototextur !

LKNA Náměšť - jarní textury LKNA Náměšť - letní textury LKNA Náměšť - podzimní textury LKNA Náměšť - zima textury LKNA Náměšť - noční textury

LKNA Náměšť - jarní textury LKNA Náměšť - letní textury LKNA Náměšť - podzimní textury LKNA Náměšť - zima textury LKNA Náměšť - noční textury

LKPD - letiště Pardubice

Autoři LKPD_2013.zip pro FS2004, Září 2013, Michal Krechowski ( krechi@seznam.cz ), Peter Priskin ( priskac@azet.sk ), Martin Všetíček ( martinvseticek@seznam.cz ), ke stažení na www.flightsim.cz

Autor fototextur okolí letiště Jaroslav Šubert

LKPD Pardubice - jarní textury LKPD Pardubice - letní textury LKPD Pardubice - podzimní textury LKPD Pardubice - zima textury LKPD Pardubice - noční textury

LKPD Pardubice - jarní textury LKPD Pardubice - letní textury LKPD Pardubice - podzimní textury LKPD Pardubice - zima textury LKPD Pardubice - noční textury

LKPO - letiště Přerov

Autoři LKPD_2013.zip pro FS2004, Září 2013, Michal Krechowski ( krechi@seznam.cz ), Peter Priskin ( priskac@azet.sk ), Martin Všetíček ( martinvseticek@seznam.cz ), ke stažení na www.flightsim.cz

Autor fototextur okolí letiště Jaroslav Šubert

LKPO - letiště Přerov - jarní textury LKPO - letiště Přerov - letní textury LKPO - letiště Přerov - podzimní textury LKPO - letiště Přerov - zima textury LKPO - letiště Přerov - noční textury

LKPO - letiště Přerov - jarní textury LKPO - letiště Přerov - letní textury LKPO - letiště Přerov - podzimní textury LKPO - letiště Přerov - zima textury LKPO - letiště Přerov - noční textury

LKPR - letiště Praha Ruzyně

Autoři Pavel Beneš, Filip Dvořák, verze pro FS2004, ke stažení na www.flightsim.cz - lkpr2004_050801.zip

Autor fototextur okolí letiště Jaroslav Šubert

Bohužel Praha je jedno z míst, které bylo postiženo změnou zdrojových dat při vytváření orta. Na podzima na jaře je tak nutné tolerovat barevný zlom v texturách. Léto je naprosto v pořádku a v zimě je tento zlom málo znatelný.

Musel jsem použít starší verzi LKPR pro FS9, aby nedocházelo k přílišnému poklesu FPS na mém PC. Jinak ale vřele doporučuji verzi ze stránek www.flightsimulator.cz od Kendyho. Je to naprostá nádhera, jen to prostě moje počítadlo už nestíhá :-(

LKPR - letiště Praha Ruzyně - jarní textury LKPR - letiště Praha Ruzyně - letní textury LKPR - letiště Praha Ruzyně - podzimní textury LKPR - letiště Praha Ruzyně - zima textury LKPR - letiště Praha Ruzyně - noční textury

LKPR - letiště Praha Ruzyně - jarní textury LKPR - letiště Praha Ruzyně - letní textury LKPR - letiště Praha Ruzyně - podzimní textury LKPR - letiště Praha Ruzyně - zima textury LKPR - letiště Praha Ruzyně - noční textury

Na závěr

Toto je pouze příklad jak lze pracovat s ortofotomapou a instalací scenérií. Ve skutečnosti existuje mnoho doplňků včetně malých aeroklubových letišť a také několika VFR bodů pro ČR. Je například zpracovaný komplet AIP výškových překážek pro ČR apod. Prohlédněte si stránky www.flighsim.cz a www.flightsimulator.cz a udělejte si scenérii přesně na míru, tak jak vyhovuje vám. A nezapomeňte také na to, že existují daleko novější verze leteckých simulátorů s úplně jinými a daleko lepšími možnostmi jak je například X-plane, FSX a jeho nástupce P3D.