Stručné představení programu AgenT na tvorbu autogenu pro FS2004.

 

Program AgenT byl součástí projektu UKVFR, který je v současné době již neaktivní. Podle informací z péráku je stále ke stažení na http://www.vfraddons.co.uk/ukautogen_view.php, kdy se program nainstaluje včetně všech knihoven anglického autogenu. Tuto informaci jsem neověřoval, nicméně pokud budete mít problémy se získáním samotného programu, obraťte se na mě nebo některého jiného kolegu na "péráku".

Tento článek vám pouze velice stručně představí samotný program a před jeho přečtením doporučuji se seznámit s programem Annotator. Oba dva programy mají stejný účel, pouze AgenT je daleko komfortnější a výkonější. V programu Annotator již dělám pouze jedinou věc a to umísťování velkých skupin domů, kdy tato možnost AgenTovi buď chybí, nebo jsem jí ještě neodhalil.

Po spuštění uvidíte následující okno. Pokud se vám nezobrazí bitmapa, pak vězte že je nutné nainstalovat dxtbmp, který vše zdárně vyřeší.

Samotný program je uživatelský intuitivní a pohodlný. Zobrazí uprostřed jeden čtverec se zpracovávaným autogenem a navíc ještě všechny čtverce okolní (ale už bez autogenu). Po čtvercích se lze jednoduše pohybovat šipkami numerické klávesnice. Oproti Annotatoru je výběr čtverce který chceme zpracovat naprosto pohodlný a lze tak autogenem pokrývat i ve velkých ortofotomapách právě ten prostor, který si vybereme.

Program má možnost umísťovat i objekty pomocí XML. Pokud by se takto daly do scenérie přidávat další objekty (auta, lodě, specifické stavby) bylo by to velice příjemné, namísto práce s dalším programem (např. RWY12). O této možnosti však nemám bližší informace a tak jenom doufám, že se mi časem podaří někoho přemluvit a informace od něho vymámit :-)

Tímto končím toto velice stručné představení programu AgenT. Pokud chcete tvořit autogen pro FS2004 a zkusili jste zatím pouze Annotator, pak věřte že práci s programem AgenT vám tímto vřele doporučuji.