Pokud vytvoříme unikátní objekt jako např. hrad Karlštejn umístíme rovnou do zdrojového kódu v programu FSDS nebo Gmax jeho souřadnice. Pokud
budeme zadávat auta na silnice či vlaky na nádraží je lepší vytvořit si knihovnu a tu potom používat v dalším programu, kterým budeme přímo
dané objekty umísťovat na potřebné souřadnice.
- v programu kterým objekt tvoříme (např. FSDS nebo Gmax) nezadáme konkrétní souřadnice a hodnoty necháme nulové
- nyní si vyexportujeme model *.mdl
- na stránce www.FSdeveloper.com si stáhneme program Library Creator
- spustíme program LibraryCreatorXML.exe a pomocí New Library => Adresář => Jméno vytvoříme novou knihovnu
- do správného adresáře umístíme naše modely *.MDL a dáme ADD MDL a vybereme správný objekt
- Dáme Save Library, vytvoří se XML
- Dáme Compile Library BGL a vytvoří se knovna ve formátu jméno.BGL
- Příslušnou knihovnu a samozřejmě potřebné textury umístíme do nějakého adresáře scenérie kam si program pro umístění knihovních objektů může
"šáhnout" a to je celé
Seznam knihoven z mého PC -
protože mě velmi zajímalo co všechno je dostupné za knihovny na mém počítači, věnoval jsem jeden den jeho
průzkumu. Výsledek můžete vidět na přiložených obrázcích. Knihovny zde nejsou samozřejmě všechny, do obrázků jsem si převedl pouze ty knihovny a
ty objekty, které se mi zdály zajímavé. Nesmíme zapomenout že těchto pár obrázků je výsledkem tisíců hodin práce všech vývojářů, kteří tyto
objekty stvořily a vdechly jim tak "život" na našich počítačích. Jim všem samozřejmě patří můj velký dík !