Já osobně mám krajinu pro FS2004 mimo autogen osázenou několika desítkami vlastních vytvořených objektů. Zatímco viditelnost u autogenu je plynule
omezována vlastním enginem FS2004 další vytvořené objekty jsou vidět i z vééélmiii
vééélkééé dálky. Jednak to neladí s autogenem, který je plynule generován jen do určité vzdálenosti. A tak v krajině daleko před námi trčí ošklivé a
osamělé tmavé fujtajbly. Nemluvě o tom, že počítač takto zobrazuje veškeré viditelné objekty a některé z nich zcela zbytečně. Což nám možná ubírá na výkonu
a na paměti, kterou bychom mohly případně využít u jiných objektů. Zatímco pro FS2002 toto šlo zcela jednoduše nastavit při kompilaci u FS2004 již tomu
tak není. Pokrok se zkrátka nedá zastavit :-( Program FSDS teoreticky umožňuje toto řešit několika jednoduchými modely, které jsou viditelné z větší dálky
a čím jsme blíže, tím je model složitější. I přestože jsem toto zkoušel za pomoci přiloženého helpu a konzultoval vše i s technickou podporou, vše jaksi
neběží. Další naděje byla v tom, že i nastavení viditelné vzdálenosti umí program FSDS upravit přímo. Ale pokud toto skutečně kdy uměl, zdá se, že
příslušné menu z nové verze programu bylo pro jistotu vypuštěno (toto je prosím pěkně moje neověřené tvrzení a neověřované tvrzení podle jednoho
letmého pohledu na starší verzi programu). No a co teď s tím ?
Moje znalosti, zkušenosti, invence a vše ostatní tady definitivně skončily. A tak naštěstí přišla milá nabídka, že mi bude pomoženo samotným guru nejvyšším.
Takže vše ostatní není z mé hlavy a jen se vše budu snažit dát neuměle do kupy tak jak se mi to Peter snažil vysvětlit, aby to mělo alespoň částečný smysl.
V programu FSDS si otevřeme příslušný projekt u kterého chceme viditelnost upravit. Vyexportujeme ho jako .x File do nějakého vhodného adresáře. Také
vyexportujeme XML Scenery Header. Program Gmax by vytvoření potřebných souborů měl umět zřejmě stejně jako FSDS, prosím vyzkoušejte.
Do stejného adresáře nyní umístíme program mkmdl.exe . K programu patří ještě příslušný XML soubor, který však
nyní pro tvorbu objektů do scenérie nebudeme potřebovat. Spustíme mkmdl.exe chybové hlášení o nenalezení config souboru potvrdíme. Otevřeme soubor který
chceme kompilovat. Pokud chceme pracovat se scenery objektem zvolíme samozřejmě místo Aircraft možnost SceneryFS9.
V záložce Options zatrhneme Keep Files.
Ťukneme na tlačítko Start a po zkompilování program ukončíme - Exit. V příslušném adresáři se nám nyní vytvořily tři nové soubory.
Pro nás je zajímavý soubor *_0.asm. Otevřeme ho v editoru a doplníme na příslušné místo následující podmínku a také její ukončení. 3000 je zde viditelnost
v metrech. Takto upravený soubor zase uložíme.
Nyní dáme : BGLC_9.exe SA-75_Roudnice.asm SA-75_Roudnice.mdl
V souboru s příponou XML upravíme SA-75_Roudnice.XML upravíme parametr scale="0.100000" na scele = 1
Nyní dáme : bglcomp.exe SA-75_Roudnice.XML
A vznikne nám výsledný soubor *.BGL u kterého je již omezená viditelnost.